Een nieuw begin...in een nieuw jasje....


Leef! En geniet van het nu....en realiseer je wat een rijkdom dit is...zomaar mogen leven....




vrijdag 1 juni 2007

Verdrietig zijn...

En vandaag lijkt het wel alsof we verdrietig mogen zijn. Vanmorgen zijn tante Tanneke en Annemarie uit Breskens geweest, heerlijk om hen weer te zien. Na de lunch kwamen Roel, Sanne en Karin en hebben zij wielen onder mij ligbedden geplaatst. Heerlijk, nu kan ik in de tuin liggen en slapen. En eigenlijk kwam toen het verdriet eruit...Annemarie moest huilen en ik ook..het lijkt wel alsof het allemaal een beetje teveel is nu. Eventjes rust, even samen zijn straks als de meisjes weg zijn en veel slapen, samen slapen. Ik begon spontaan te huilen op het toilet en Annemarie moest ook huilen, het lijkt een beetje veel nu allemaal....mijn lijf houdt zich kranig, maar mijn kop is nu een beetje op...
En dat geeft niet, dat mag ook...het verdriet moet komen, de tranen moeten lopen en we moeten nu eventjes de batterij opladen. Even aandacht samen hebben, de hele dag door, telefoon, bezoek en bloemen, geweldige aandacht, maar soms moet je eventjes als een mol onder de grond kruipen en tegen elkaar aan liggen en verder niks.
Er is ook zo enorm veel gebeurd de afgelopen weken, in zo'n hoog tempo is ons leven veranderd. Van een gezond, hardwerkend mens naar iemand die moet rusten en ziekenhuisbezoeken, prikken, artsen en Annemarie maar heen en weer rijden, me vasthouden, troosten en ondersteunen...ze is echt goud. Ik moet er steeds aan denken, maar wat kun je veel van iemand houden!

Kaarten uit alle hoeken, van allerlei mensen, met wie ik soms al jaren geen contact meer heb of had, geweldig...hoe de wereld samenkomt. Rene Pont, mijn lieve ADP-collega die ook al aan de chemo's is, darmkanker. Ongelooflijk...en Carla, de vrouw van een collega, van wie ik het niet eens wist ook, zoveel lotgenoten, zoveel steun...Jix, mijn huurder, ook een kwaadaardige tumor, het is onvoorstelbaar hoeveel en hoe dichtbij vaak je hoort dat mensen kanker hebben. Maar steeds lijkt het jouw deur voorbij te gaan...

Lieve mensen, ik ben zo blij met al jullie liefde en aandacht, maar wil nu eventjes rust gaan nemen, zondag schrijf ik weer verder, misschien gebeurt er ondertussen wel weer van alles.
Annemarie komt zo thuis, ze is met Rosanne naar school. Want Florine is op schoolkamp geweest en zij kwam om vijf uur ongeveerd terug met de bus...wat een feest, dan alle spullen inladen en de meisjes gaan weer naar papa Hugo.
Rosanne was erg lief en zorgzaam vanmiddag toen ze uit school kwam. Wat een genot om kinderen in je leven te mogen krijgen, ze maken van die mooie dingen in je los...je kunt je ergeren aan hun gedrag soms, maar ze kunnen je ook zo vertederen met die lieve kleine dingen...ja ik ben een gelukkig mens...

Dag, dikke kus, en mijn tranen zijn niet meer rood (door de chemo zou mijn urine en mijn tranen ongeveer een dag lang rood zijn...gisteren heb ik niet gehuild, en nu wel, en mijn tranen zijn niet meer rood...)...........
Anita

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Aniet,

neem je tijd. Met Annemarie en de kinderen. Rust lekker uit!

We zijn bij je!

Michel & Jacqueline

Anoniem zei

wij gunnen jou alle rust van de wereld dikke knuffel Jan en Jantje

Anoniem zei

Hallo Anita en Annemarie,

Ik wil heel graag even reageren op alles wat er met jullie gebeurt.Ik ben de vrouw van Ronald Hondelink en samen hebben wij gezwommen met de dolfijnen(wat lijkt dat alweer ver weg ,vooral nu)Iedere dag lees ik jouw blog en ik vind het echt verschrikkelijk waar jullie doorheen gaan (ben zelf longverpleegkundige en veel ervaring met chemo)Ik weet dus wel wat het echt is. Wij duimen en branden dagelijks kaarsjes dat het goed gaat komen.Heeel veel sterkte en houd moet (met zoveel liefde om je heen moet dat lukken en hoe meer hoe beter)Denk aan jezelf neem lekker rust en hopelijk word je niet misselijk of ziek, mocht dit wel zo zijn en de medicijnen werken niet afdoende gelijk bellen voor andere ,niet wachten er zijn er genoeg . Heel veel liefs van Ronald en mij en ik hoop dat je dit weekend goed bij kan tanken zonder veel narigheid van de chemo.
Heel veel liefs van Jo-Anne Hondelink

Anoniem zei

Lieve Anita en Annemarie,

Goed dat jullie je even terug trekken samen. Geniet van elkaar de komende dagen! Rust goed uit en ik hoop dat de chemo geen nare bijwerken voor je zal hebben

Heel veel liefs,
Jolanda

Anoniem zei

lieve anita en annemarie

rust lekker uit, geniet van elkaar,
blijf lekker bij elkaar,
dit hebben jullie nu allebei hard nodig.

erik leonie en jordy

Anoniem zei

lieve anita en annemarie

rust lekker uit, geniet van elkaar,
blijf lekker bij elkaar,
dit hebben jullie nu allebei hard nodig.

erik leonie en jordy

Anoniem zei

Hallo lieve Anita en Annemarie,
Ik krijg gisteren van Jan jouw logadres door. Heb je verhalen gelezen en heb een traantje voor je gelaten. Wat een afschuwelijke tijd. Heb je gisteren proberen te bellen. Ook in Rotterdam wordt vaak over je gesproken en leeft iedereen met je mee. Ik denk vaak aan je en mis je heel vaak. In Utrecht, als ik voorbij je kamer loop en zie je lege stoel, dan klopt het niet........Ben in het nieuwe pand druk bezig met de inrichting, dus ook om jouw kamer mooi in te richten. Jouw kamer komt straks op de etage waar paars (met een rode gloed) de hoofdtoon zal voeren. Ik hoop dat je dat mooi vindt.
Ik wens je een rustig weekend Anita en hoop dat je niet al te beroerd zult zijn van de behandeling.
Groetjes en sterkte
Petra

Anoniem zei

Lieve Anita en Annemarie,

Geniet van de rust om jullie heen. Geniet van jullie tijd samen. Ik wens jullie alle geluk en sterkte samen.

Love always
Sarah xxx