Een nieuw begin...in een nieuw jasje....


Leef! En geniet van het nu....en realiseer je wat een rijkdom dit is...zomaar mogen leven....




donderdag 14 juni 2007

Overal haar en opstandig....

Vandaag ben ik vooral moe, ik heb de hele ochtend geslapen, en wil wel weer slapen nu. Onvoorstelbaar hoe moe je je kunt voelen...geen energie, gewoon helemaal niks. En het huis verandert langzaam aan in een spoor van haren, overal vindt je mijn grijze haren nu...en het wortdt steeds dunner. Vanmorgen onder de douche ging ik mijn haar wassen en mijn handen waren omwikkeld met haren...eng gevoel vind ik dat. Maar het moet maar.
Net wel even vreselijk gelachen, want Jannie was even hier en toen zette ik zo'n muts op, scheuren van de lach, want je loopt letterlijk voor gek hoor, gevoelsmatig...maar ik zie wel als het zover is, als ik echt een kale kop heb.
Ondertussen lees ik het ene boek na het andere, en vind ik de dagen maar saai, want het scenario is of aan tafel, achter de pc, of slapen, of in de stoel en dan vaak ook weer slapen...

Ik ben opstandig, neem geen druppels en niks in van onze homeopathische arts en merk dat ik dit traject niet verder in wil. Ik red het wel met de medische wereld. Voor Annemarie lastig, want zij ziet dit als een stukje opgeven van mijn kant. Zij ziet dit als niet willen knokken, terwijl ik dat echt wel wil. Ik knok wel, ik ga ervoor, voor haar, voor mijzelf, voor al die lieverds om me heen...

Morgen weer en morgen meer.
Liefs, ik zal mezelf oppakken en weer wat positiever naar alles kijken. Annemarie gaat even weg, even op de fiets wat boodschapjes doen, lekker goed voor haar.
Anita

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Kom op Aniet .....

Denk aan je
Everdine

Anoniem zei

Meid ga ervoor, als het een keer wat minder is, dan maar minder. Maar niet je kop laten hangen he. Zo ken ik je niet en zo ben je niet.

Liefs
Tiny

Anoniem zei

Hallo Anita,
Wat vervelend dat je je zo rot voeld vandaag maar eigenlijk is het wel heel begreipelijk.
Nu je haar uit valt is het echt!!!
De confrontatie dat iedereen van de buiten wereld het aan je kan zien. Oo die heeft chemo. En alles lijkt rationeel verklaarbaar maar dit voeld wel even heel anders van binnen. Weer iets om te verwerken.
Ik hoop dat je je morgen een stuk beter voeld.Misschien kan je je op iets afreageren dat lucht soms goed op en is ook goed. Uit het in ieder geval.
En iedereen weet dat je er voor gaat en duimt voor je.
Hou je taai en een knuffel van mij en ook een dikke voor Annemarie.
Liefs Jo-Anne

Anoniem zei

Hoi dappere strijdster,

Kreeg onlangs je weblog van Els.Wat een draai van 180 gr in je leven.Ik vind je ongelooflijk dapper en strijdig ,ook al zit het niet altijd even mee.Maar zoals je schreef aan t eind van het jaar gaat het beter!!.Op naar 2008.Kun je weer lekker bubbels halen uit de Champagne.
Aflopen zondag gegeten met Els en Piet aan de haven in Middelharnis na de verjaardag van mijn 89-jarig moedertje.
Piet heeft het moeilijk,die lieve schat,maar gelukkig is Els er voor hem.Zo fijn dat die twee elkaar hebben gevonden.
Nou meisje,ik wens je heel veel sterkte en dat haar komt wel weer terug.Kun je nu elke keer een ander kleurtje nemen,ook weer eens iets anders dan grijs toch??.
liefs,Jannie

janknip zei

Hallo Aniet,

Ja nu gaan de vervelende momenten komen. Maar zoals ik je afgelopen maandagmiddag weer heb meegemaakt ga je dit samen met Annemarie en de meiden winnen ik weet het zeker!
Kom op hoor ik denk aan je!
Dikke kus voor jullie allemaal.
Groet Jan

Anoniem zei

Dag lieverd,

Je mag best een keer opstandig zijn hoor, je bent ook maar een mens, gooi het er maar uit dat lucht op.

Dikke knuffels Wilma

Anoniem zei

Lieve Aniet,

Je hoeft niet altijd sterk te zijn! Het lijkt me heel logisch dat je ook wel eens een mindere dag hebt. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is nu ook de uiterlijke kenmerken zo zichtbaar worden en de hele wereld kan zien dat je ziek bent.

Vergeet niet, echte schoonheid zit aan de binnenkant! Je bent een mooi mens! Met en zonder haar!

Liefs
Carola

Anoniem zei

Hoi Aniet,

Misschien moet je je zelf niet kwellen en gewoon je haar eraf halen dat gebeurt toch...... gewoon doen.
Vertrouw op de doktoren je bent in goede handen meer kan je zelf niet doen, behalve optimistisch blijven.
Misschien makkelijker gezegd dan gedaan!! Heel veel sterkte voor jullie allemaal in deze strijd, die ieder op zijn manier vecht.
Liefs Trudy XXXX

ps misschien kan je gaan schilderen !!!!

Anoniem zei

Ik zag je anders maar 1 keer per jaar , bij de nieuwjaarsborrel van je vader. Nu lees ik haast elke dag hoe het met je gaat. Je ups en je downs, gewoon door gaan denk ik dat deed je altijd al.
Je zag er zo gelukkig uit op 1 januari met je annemarie, blijf dat maar doen want ik denk dat jullie goed bij elkaar passen.
Kop op, met of zonder haar, zondag krijg je kersen van mij van je vader.

groeten Els en Poulus