Een nieuw begin...in een nieuw jasje....


Leef! En geniet van het nu....en realiseer je wat een rijkdom dit is...zomaar mogen leven....




maandag 11 juni 2007

Een gelukkig mens....



Vandaag was zo'n dag waar je een strikje om wilt doen. Een intense dag, met lieve collega's Marie, Zenaide, Alice en Jan die mij en mijn gezin verwenden met allerlei lieve kadootjes, lekkere geurtjes, zelfgemaakte hapjes, swingende muziek, kortom, soms is het net alsof je jarig bent.....je staat steeds in het middelpunt en volgens mij is het goed, daar nu weer even uit te stappen. We gaan nu twee goede weken in, vandaag over twee weken krijg ik de tweede kuur, en tot die tijd, gaan we proberen zo gewoon mogelijk door te gaan met leven. Ik beloof jullie dat ik alle belangrijke dingen op mijn site zal schrijven. Ik zal de komende dagen vooral over leuke dingen schrijven en vrijdag zal ik melding geven over mijn gesprek met professor Willemze. Dus we blijven hoe dan ook in contact! Geweldig zo'n site, zo'n medium om contact met elkaar te hebben en te houden.


Ben dus met Rosanne bezig geweest met haar spreekbeurt over katten, ziet er super uit! En ik ga vrijdag met Hylke, mijn directeur in gesprek, om af en toe eens even langs te komen op kantoor, gewoon mijn gezicht te laten zien. Met wat mensen te praten. Betrokken te zijn bij mijn Arinso, lieve collega's te spreken en te ontmoeten. Heerlijk...ik heb er zin in. Deze week nog wat bezoekjes, van mensen die we af hebben gehouden en dan weer over tot de orde van de dag. Want anders krijg je zo'n raar leven het komende half jaar.

Hou af en toe een dag vrij voor Annemarie en mijzelf, een kwaliteitsdagje, waarin we vooral van elkaar willen genieten en met elkaar willen genieten. Heerlijk...even voelen waarvoor we knokken met elkaar. En ook gewoonweg even genieten samen, zomaar niks anders om ons heen...even diep in elkaars ogen kijken.


Gisteren heb ik nog even zitten googelen en mijn professor Willemze is de man op het gebied van haemathologie in het LUMC, hij houdt zich ook bezig met stamcelonderzoek, dus ik ben echt in goede handen, geloof me. Voelt ook wel zo....


Morgen gaan we nog naar meneer van Riel, een alternatieve arts, die veel goede dingen bereikt heeft voor Annemarie's moeder en Reynaud, met wie ik geheel vrijblijvend een gesprek heb. Kijken...en daarvoor gaan we naar een winkeltje, van een mevrouw die zelf kaal is geweest en nu zelf hoofddoekjes etc. maakt. Waarbij ze heel erg let op de eigenheid van de persoon die voor haar zit, ben zo benieuwd met watvoor geval zij aan komt zetten voor mijn kop, die nu nog barstenvol grijze stugge woeste haren zit. ingeval deze kop kaal gaat worden.....


Chea, ik heb je boek 'bekend met kanker' uit. Intens, emotioneel, zwaar, regelmatig moest ik even diep ademhalen, want de rode draad is - je bent nooit meer niet een kanker patient - dit blijf je je leven lang - maar dat geeft niet hoe je me noemt, ik blijf een levende kankerpatient en dat is weer een ander naampje, ik heb in mijn leven al zoveel naampjes gehad, dus deze kan er ook nog wel bij....

maar Chea, ik heb genoten, ongelooflijk bedankt!


Lieve lieverds, als je ziek bent, ga je opeens zo anders naar het leven kijken en sta je zomaar opeens weer stil bij die dingen, waar het echt om gaat en dat is echt de grootste winst voor mij op dit moment. Jammer dat er eerst een soort schokeffect moet komen voordat het zover is, maar ik laat het nooit meer los...ook de intensiteit van mijn vriendschappen, contacten, met familie, collega's is geweldig. En weet je waar ik ook zo blij mee ben, af en toe voelde ik het afgelopen jaar een soort onrust over mijn werk in me en nu opeens realiseer ik me, dat Arinso mijn bedrijf is, en dat ik bij Arinso wil blijven werken, en samen met Hylke, met Kirsten en alle andere collega's mijn bijdrage wil leveren aan de groei en ontwikkeling van dit bedrijf. Weet je alles valt op zijn plaats, en sommige dingen waren al duidelijk (mijn liefde voor Annemarie, mijn familiebanden, mijn vriendschappen) en dat maakt dit alles zo ongelooflijk echt en waardevol.

Dank, want jullie allemaal, die mij bellen, mailen, schrijven, opzoeken hebben mij geholpen in dit proces. Ik ben een gelukkig mens! En over een tijdje, dan doe ik weer gewoon mee op de bowlingbaan, zoals op de foto hierboven! Dikke zoen!


Liefs,

Anita

2 opmerkingen:

janknip zei

Hallo Dames,

Nou daar is tie weer. Wat een heerlijke middag vanmiddag. Aan een tafel zitten met een 4-tal kletsende wijffies die het over van alles en nog wat hebben. Heerlijk Annemarie en Anita om jullie ook op deze manier te zien. Doet mij in iedergeval heel goed dat je gelukkig in de voor mij bekende cyclus zit. Geniet van jullie sterke momenten want de zwakke komen er ook helaas weer aan. Dan moeten wij er weer zijn collega's,vrienden en kennissen maar daar twijfel ik niet aan.
Leuk om Florine ook weer even te zien en Rosanne de hand te schudden.
Aniet ik moet je zeggen dat er dan tijdens zo'n terug rit naar huis weer veel door mee heen gaat. Al die jaren samen,onze auto rit naar Maastricht,je bezoek tijdens de geboorte van Lisanne en je aanwezigheid tijdens de begrafenis van mijn vader.
Je bent en blijft een kanjer!
Dikke kus Jan

K. zei

En vooral die foto!! Die is natuurlijk erg goed. Hou dat vast Aniet. Rollen met die bal!!!

kus, Kirsten