Een nieuw begin...in een nieuw jasje....


Leef! En geniet van het nu....en realiseer je wat een rijkdom dit is...zomaar mogen leven....




maandag 4 juni 2007

Gebeld met professor Willemze vanmorgen....

Goedemorgen allemaal! Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met professor Willemze over mijn eerste chemokuur. Alle bijverschijnselen die ik heb, komen overeen met de verwachtingen. Dus het gaat goed. Moet nu proberen minder morfine te gebruiken en kijken of ik in de nacht kan slapen zonder gispkorset, dat zou heerlijk zijn...en een stuk romantischer wat denk jij dan....
Nu voel je je net een rollade, helemaal ingepakt en zoals mijn broer al zei 'en dan ligt er naast je zo'n mooie vrouw....' !

Vandaag kan, zo geeft de arts aan, omdat ik nu stop met de prednison voor deze kuur, een rare dag worden. Het kan twee kanten op gaan, of een enorme dip, dus grieperig, en je ziek voelen of een enorme opsteker, dus een soort dag waar je je erg hyper gaat voelen. Ik zal het jullie morgen vertellen wat het geworden is.
Hij hoeft me dus niet te zien. En dat is goed denk ik. Volgende week maandag om kwart over negen moeten we pas weer in het ziekenhuis zijn. Lekker is dat wel hoor en dan de 25e weer voor een tweede chemo. Ik krijg inderdaad iedere drie weken twee chemokuren, dus de CHOP en de MABTERA kuur.

Gisteren hebben wij een rustige lekkere dag gehad, wat bezoek, lekker gepraat in de tuin en ik heb ongelooflijk veel geslapen. Ik ben erg moe...gek, je doet niks en je bent gewoon maar moe.
Slapen, slapen en slapen...soms ben ik een uurtje op en dan wil ik alweer slapen, maar dat is goed, dat hoort er nu even bij.

De deuren naar de tuin staan alweer open, ik heb alle medicijnen alweer binnen. Ga nu lekker onder de douche, eet wat fruit...voor jullie ligt allemaal een drukke maandag, veel ziekmeldingen, veel tickets, allemaal veel succes, ik heb niet zoveel te melden, want mijn leven is erg beperkt. Mijn uitstapje dit weekend was lopen naar de brievenbus...moet je je voorstellen!
Vorig weekend was mijn uitstapje een bezoek aan Albert Heijn, maar lieve mensen het gaat allemaal veranderen.

Trudy, volgens mij begin jij in Rotterdam vandaag. Fijn voor je, een hereniging met je oude collega Thea, veel plezier!
Dikke zoen allemaal!
Anita

6 opmerkingen:

Gerard van Dongen zei

Hoi Anita,

Van oud collega´s krijg je wel eens een link over andere oud collega´s. Soms is dat leuk maar in dit geval wat minder.
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen maar wil je wel heel veel sterkte de komende tijd wensen.

Anoniem zei

Hoi Aniet,

Ik ben weer bij met lezen en zie dat het allemaal in een stroomversnelling gaat nu. Je weet nooit hoe je gaat reageren op een chemo, ik kan alleen maar duimen voor jou en Annemarie dat het allemaal "te houden" is. Het leven is niet altijd eerlijk, dat merk je nu in jouw geval en dat van Annemarie. Wat ik uit je verhaal haal is dat de liefde ontzettend goed zit bij jullie, je moet het maar op kunnen brengen en dat meen ik echt. Bedankt Annemarie dat je zo goed voor Anita zorgt, maar vergeet jezelf ook niet!.

Groet,
Angelique Rooimans

Anoniem zei

Hoi Aniet,

Vanmorgen op kantoor je weblog gekregen en nu thuis alles in één adem zitten lezen, regelmatig een traan gelaten. Natuurlijk had ik al het een en ander gehoord maar het lezen is weer iets heel anders. Ik ga nu dagelijks lezen.
Wat ben je toch een fantastisch, sterk, warm en positief mens! Gelukkig heb je Annemarie en de meiden om je heen. En natuurlijk heel veel andere mensen die jou, Annemarie en de meiden steunen.
Ik wens jullie heel veel sterkte en ik probeer een keertje te komen!

Dikke knuffel,
Nikki

Anoniem zei

Hoi Anietje,
Weer even een reactie op je "dagboek". Ja het kan raar verkeren in je leven, net nu jullie zo happy zijn, 't zou niet mogen Aniet. Maar daar wordt niet om gevraagd.
Nou grietje blijf zo positief als mogelijk is en wens je natuurlijk veel sterkte! Fijn dat Annemarie zo goed voor je zorgt, is een hele steun hoor.

We zien elkaar weer spoedig op de mail.

Lieve groetjes Els/ADP

janknip zei

Hallo Aniet,
Vanmiddag ff fijn gekletst met Annemarie. Als alles gaat zoals vandaag kom ik donderdag in de loop van de middag even langs bij jullie. Geeft niets hoor dat je zo moe bent rust maar lekker uit is alleen maar goed voor je. En wat die smaak betreft ook dat komt wel weer goed als de smaak weer een beetje terugkomt zorg ik voor een lekker stuk witte chocolade dat heb je dan wel verdiend.
Dikke kus en tot snel.
Jan.

Anoniem zei

Lieve Anita,

Wat een verhalen die je ons laat lezen. Je treft me! In gedachten denk ik veel aan je. Verdriet en onmacht, zoiets verschrikkelijks, zoveel pijn.

Anita, ik denk aan je,

Liefs een een dikke pakkerd, van die blonde.........

X Aram