Een nieuw begin...in een nieuw jasje....


Leef! En geniet van het nu....en realiseer je wat een rijkdom dit is...zomaar mogen leven....




woensdag 4 juli 2007

Misselijk, koud en een onrustige maag...

Nog even voordat ik weer terug ga naar bed...ik heb nu melatomatine en dit maakt me slaperig, volgens de huisarts, dus ik heb nog een minuut of vijftien en dan val ik om...hoop ik. Ik was onrustig, moest naar het toilet en loop mezelf al de gehele dag in de weg. Misselijk, ongelooflijk moe kwam ik thuis uit het ziekenhuis, kortom....ik voel me niet ok! Mijn linkerarm doet pijn, morgen even zo'n ding halen wat Jo-Anne me adviseert, de arts gaf aan dat deze arm de komende kuren ontzien moet worden door de ontsteking. Je bent vatbaar voor alles en ik baal er zo ongelooflijk van...je voelt je zo'n watje, zo zwak en je kunt er niks tegen doen.

Annemarie en ik knokken een beetje tegen het gevoel dat je hele leven ondersteboven ligt, dat zowel haar als mijn leven, volkomen anders verloopt dan je voornemens was. Dat alles uit zijn routine gehaald wordt en alles draait om die verdomde kanker! Boos wordt Annemarie erop, ervan en ik word stil....ik ben ook boos, maar zo machteloos. Annemarie zei 'Aniet ik heb een titel voor je boek ONgeloof,macht,eerlijk' en je moet dus voor ieder woord on plaatsen en zo voelt het. Het is verdomme niet eerlijk, je wilt en kunt het niet geloven en je wordt zo geconfronteerd met je eigen onmacht. KANKER. Potverdomme ik ben boos zeg. Alles ontsteekt, doet pijn, je bent kwetsbaar, vatbaar en alleen maar moe...Mijn maag spuit zich leeg, gelukkig onderlangs, anders is het helemaal zo'n bende...het lijkt wel een waterval en met een enorme rotklap komt alles eruit. Ik zit als het ware te tollen op het toilet, met een soort klamme koorts en helemaal duizelig. Je hebt het gevoel dat je flauwvalt.... Maar het is niet anders, het is niet anders, het is niet anders!
Zo.....dat is eruit....ik ben het eventjes zat. Boeken lezen, bladen lezen en internetten vanaf 30 april, doe me een lol zeg! Ben afgelopen zaterdag even in de auto gaan zitten en naar het dorp gereden, ik dacht 'straks kan ik dat ook al niet meer....'. Maar ook daar was ik moe van!!!
Ook hier moeten we samen zoeken naar een vorm, zoals je in alle opzichten moet zoeken naar een nieuwe vorm van samenzijn en samen leven. Eerst had je allebei je eigen ding, je eigen stuk. Nu zit ik hele dag hier in dit huis, op de bank, op de stoel of in de slaapkamer...de wereld is klein en wordt steeds kleiner......

Zo en nu is het weer genoeg. Een keer een boos stuk, ook best. Onmacht maakt zich af en toe van me meester.
Het goede nieuws is, dat ik los van mijn weblog, in januari 2008 een boek ga uitbrengen en vandaag telefonisch dit heb afgestemd met een uitgever. Het contract komt eraan! Met een echt ISBN-nummer, zodat dit boek gewoon via de boekhandel besteld kan worden. Ik zal vooral schrijven over wat kanker met je doet, met je leven, met je liefde, met je eigenwaarde, over het proces in mij. Af en toe zullen jullie iets herkennen wat ik ooit op mijn weblog heb geschreven, maar in dit boek zal ik gewoon echt schrijven wat er met mij gebeurd is. Als een soort afsluiting van de periode in mijn leven waar ik geconfronteerd werd met kanker in mijn lijf. Maar ook wat het krijgen van kanker in mij, aan mij en voor mij heeft doen veranderen...volgens mij zal ik tijdens het schrijven, ook goed mijn emoties, onmacht, ongeloof, oneerlijkheid, boosheid, verdriet en pijn kwijt kunnen......Dus hier kan ik me op gaan richten de komende tijd, heb ik weer een doel. Ik kan zelfs schrijven vanuit mijn bed en ben eigenlijk apetrots dat dit nu eindelijk een feit zal gaan worden. Als het zover is, zal ik jullie alle informatie verschaffen over dit boek! En Annemarie gaat het boek 'een gezicht geven'.....iets schilderen, wat ik kan fotograferen en wat op de voorkant van het boek zal komen...een titel komt er nog aan. Hoe dik het gaat worden, weet ik nog niet...maakt ook niet uit.

Slaap lekker, fijne woensdag....die pillen doen nog niks....misschien was ik wel te boos.....
Aniet

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor jullie is het al 4 Juli, hier in Amerika -Wasshington DC and eastern time- komt dat 6 uur later. De 4e Juli is DE Nationale feestdag: vieren van de onafhankelijkheid van de Engelsen.

Morgen om 10 uur komt de parade voorbij: politici in antieke drumbandprachtige auto's, klompendansers!! die op muziek al
dansend de straat af gaan, kinderen van verschillende scholen, de 'masons'(vrije metselaars) op hun zware motoren met hun rode 'fez' op, brandweer auto's, politie op de motor, te paard, weer kinderen voor vrede, groepen tegen lawaai-makende grasmaaimachines: ze lopen allemaal met een handmaaimachine in oude dracht in de parade, caribean muziek bands, prachtige braziliaanse kledij alsof we in Rio op carnaval zijn, wagens met folk musici al spelend en zoveel meer. Dat trekt langs mijn huis en we hebben de stoelen op het trottoir staan om te klappen, ze toe te juichen, op clowns wijzend, kortom een groot feest. In de avond is er vuurwerk waar ons hele stadje op een heuvel verzamelt en ooooooooooh!! roept als er verscheidene mooie sterren uiteen spatten. BBQ's staan gloeiend bij vele families en vrienden komen met'potluck" eten de middag opsieren na de parade. Een klein beeld van wat er morgen hier gebeurt.

Gefeliciteerd met het boekcontract Anita. Dat is echt fantasties! Je krijgt een doel voor ogen waar je aan werken kan, heel positief! Je bent zo eerlijk in het delen van wat je allemaal meemaakt, de 'helende' chemo's die je doormaakt, je/jullie onmacht die je steeds weer moet overwinnen . Jij schrijft "vanuit je hart'.
Ik hoop dat je het boekje over Morrie mooi vindt, ik was er erg door getroffen. Vooral hoe hij en zijn vrouw de tijd indeelden met familie en vrienden zodat het voor iedereen zo'n goede ervaring werd.

Een huis vol meiden........wat een kracht bij elkaar. Liefs voor jullie allevier! Nicolien

janknip zei

Hallo Dames,

Als ik zo de laatste dagen via de log lees komt het verdriet weer bij me boven drijven. Zeker nadat we afgelopen vrijdag nog even zo gezellig hebben gekletst en onze plannen voor deze week met elkaar bespraken. Zo zie je maar het is van alles tot weer niets. Volhouden hoor Aniet ook al is het zwaar jij gaat deze wedstrijd winnen. En Annemarie ook aan jou denk ik geregeld en hoe zwaar je het hebt. Kom op dames ik knok op mijn manier met jullie mee!!
Dikke kus Jan

Anoniem zei

Hoi Anita
Ja zoals je al eerder schreef als je je weer beter voelt weet je haast niet meer hoe rot je je voelde,Ook na deze nu zware periode zal je je weer beter gaan voelen.Juist goed dat je je boosheid laat zien Anita.En van dat boek ja helemaal top natuurlijk.Zeker een mooi doel hoor.Sterkte en dikke Knuf Hanneke

Anoniem zei

Jeetje Aniet, wat klinkt dat stoer: een kontrakt afgesloten met een uitgever en een 'eigen" ISBN-nummer, gefeliciteerd meid!

Enne ... je bent geen watje, ik vind je juist een onwijs stoer mens!!

Hou de zonzijde :
Everdine

Anoniem zei

Hoi Aniet,

Hierbij een reactie van een ex-kankerpatient/-collega uit Boskoop.
Gisteravond hoorde ik van Fransje van jouw situatie.
Ik heb inmiddels een groot gedeelte van je Log gelezen. Heel heftig allemaal, maar veel herkenbaar.
Je moet er zelf (en natuurlijk je naasten) doorheen, maar ondanks het gevecht tegen de kanker in je lijf wordt je leven tevens verrijkt door heel veel mensen die met je meeleven.
Ik wil je nog 1 tip meegeven wat betreft het afvallen. Ik woog zelf op een gegeven moment nog 46 kilo en wat mij heeft geholpen om weer aan te komen is "Gewichtstoename" van Lucovitaal. Het is een poeder met allerlei mineralen, eiwitten, koolhydraten etc. wat je naast je gewone voeding inneemt. Je kan het in reformwinkels kopen, maar ook bestellen via internet op www.voeljegezond.nl onder Fitness en Voedingssupplementen.
Aniet, heel veel sterkte en optimisme gewenst. Ik blijf je volgen. Groetjes, Ilona. Groeneveld

4 juli 2007 14:26

Anoniem zei

hallo anita,
Wat rot dat het niet up maar af gat en het komt weer goed dat voel ik. maar het is allemaal heel zwaar. Ik wil je heel graag bellen en probeer het morgen (hoop dat het uitkomt) Je moet echt een paar knopen doorhakken en dan hoop ik dat het makkelijker gaat. Ik duim met je mee en je moet volhouden maar ik begrijp je machteloosheid zo goed van jou maar ook van Annemarie. Ik wou dat ik kon toveren. Hou de moet er in en dat contract van jou (jullie) boek ik wil het echt hebben en lezen.
wie weet brengt morgen een betere nieuwe dag (dat hoop ik) Je bent sterk en kunt winnen hou vol meis ik meen het. Hoop je aan de telefoon te spreken.
Heeeel veel liefs en een dikke kus voor allebei.
Liefs Jo-Anne