Een nieuw begin...in een nieuw jasje....


Leef! En geniet van het nu....en realiseer je wat een rijkdom dit is...zomaar mogen leven....




donderdag 31 mei 2007

De eerste dag in het ziekenhuis

Zo vandaag was de eerste dag in het ziekenhuis. Annemarie en ik waren er om kwart voor negen, Annemarie heeft mijn dossier opgehaald en ik ben direct naar de 11e etage gegaan. Dat is de etage voor de dagopname. Hier neem je plaats in een wachtkamer en om vijf over negen kwam een vriendelijke dame, Joke, me halen. Zij was mijn begeleidster de gehele dag. Eerst kregen Annemarie en ik uitleg over de gang van zaken. Ik heb vandaag twee chemokuren gekregen, een CHOP-kuur dat is de kuur die ik altijd zal krijgen, aangevuld met een MAPTERA kuur. Deze laatste kuur is een immuno therapie. Deze laatste kuur bestrijdt alleen de zieke cellen, en spaart dus de goede cellen. Dit betekende wel dat ik een lange dag zou moeten blijven, maar dat geeft niet.
Ik lijk moeilijk te prikken, mijn aders rollen weg, dus pas bij de derde keer lukte het.

Uiteindelijk zijn we om kwart over tien begonnen. Eerst kreeg ik twee zakjes met medicijnen tegen de misselijkheid. Daarna kreeg ik de CHOP en aansluitend de MAPTERA en ik was om half vijf klaar.

Annemarie is bij me gebleven tot een uur of elf en samen met Rosanne kwam zij me halen om half vijf. Rosanne hield me vast bij mijn hand en samen liepen wij het ziekenhuis uit, omdat Annemarie de auto ging halen. Vertederend zo'n kind, die heel bezorgd de autodeur voor me open en dicht doet. Echt schatting. Heerlijk om weer thuis te zijn en ik moet zeggen, onder deze omstandigheden, toch een prima dag. Ik lag voor het raam, kon mooi over Leiden kijken, zag treinen langskomen en heb ook nog wat geslapen.
Nu ben ik thuis, ik heb heerlijk gegeten, zalm met tagliatelli en lekker vers fruit. De bijverschijnselen waar ik nu last van heb...mijn darmen beginnen los te komen, ik heb een gloeiend hoofd, helemaal rood, beetje koorst en een vreemde smaak in mijn mond.

Kijken hoe het verder gaat. Maandagochtend om kwart voor negen moet ik bellen met de arts, professor Willemze en vertellen over de bijverschijnselen. Afhankelijk van mijn bericht, wil hij me wel of niet zien. Sowieso heb ik maandag 11 juni een vervolgafspraak met hem. De uitslagen van de CT-scan en de beenmergpunctie zijn dan bekend.
Op 25 juni, de verjaardag van Noor en van Sanne, krijg ik de tweede kuur.

En nu ga ik verder. Heb net drumles geregeld voor Rosanne. Ze gaat vanaf volgende week vrijdag, iedere vrijdagmiddag van 16.00 tot 16.30 uur drummen.
Leuk he...we huren even een proefsetje en gaan nu op zoek naar een tweedehands drumstel...leuk einde van deze dag!

Dag lieverds allemaal. Dank je wel weer voor de schitterende bloemen, mooie wijn van de directie van ADP, chocolade telegrammen en ongelooflijk lieve kaarten uit alle hoeken van het land.
Jullie trekken mij hier door heen.
Liefs

Anita

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Gelukkig ben je begonnen met de kuren. Die rotpijnen elke dag. Nu gaat de kuur zijn werk doen en dan moet je je snel weer beter gaan voelen!!! En de meisjes zijn lief voor je. Lieve meissies, elke dag weer. Goed om te lezen.
Weltrusten voor zo en we gaan jou snel weer zien. Weet ik zeker!

Dikke kus,
Ilse en Tommie

janknip zei

Hallo Aniet en Annemarie,
Goed om je weer positief te zien schrijven. En ook dat je lekker hebt gegegeten. Vanavond bij Marcel geweest en je hele verhaal verteld. Marcel was blij dit ik hem dit verteld heb ook al zal het bij hem weer allerlei herrineringen doen opkomen. We gaan je er doorheen slepen relen maar. Morgen drink ik een bak koffie met Kirsten en bel morgenmiddag nog even met jullie. Heb heel veel aan je gedacht vandaag en geduimd voor je dat alles mee zou vallen. Kom op he Aniet je slaat je er doorheen hoor.
Kom volgende week snel weer ff bij jullie langs als je je weer beter voelt. Rust goed uit en slaap lekker voor vannacht.
Dikke kus Jan.

Anoniem zei

Lieve Anita en An,
Wat gebeurt er toch verschrikkelijk veel in hele korte tijd in jullie leven. Een complete omslag van een gezond leven, naar ziek zijn. Ik kan het bijna niet bevatten. Gelukkig is nu al wel snel de behandeling gestart. Hoe eerder hoe beter. Hopelijk trekt de pijn in de benen nu snel weg.
Positief blijven!gelukkig doen jullie dat wel.Voor zometeen, lekker slapen.We denken aan jullie.
Groeten en een dikke kus van ons allemaal, Pauline

Anoniem zei

Goedemorgen Aniet en Annemarie,

Even een ochtend groet van de fam. Bosman.

Hoop dat je een "goede" nacht hebt gehad en weinig last hebt van de chemokuur.

Veel sterkte en we zien elkaar snel

Groetjes, (Opa) Ron en (Oma) Vera
Mark-Jan en Dascha

Anoniem zei

hoi Aniet en Annemarie,

Ik ben net terug van vakantie, en dan deze berichten.
Het leven heeft zo zijn wendingen.
Hou je taai en knokken ervoor! Heel veel warme gevoelens voor jullie vanuit Boskoop.
volgende week zondag is de marathon van Leiden, we lopen dan via de Baarsweg, de maeskade en Boerhaveweg door Voorschoten
wie weet zie ik je nog wel.

knuffels,

paul de valk

Anoniem zei

Anita


Ik wens je heel veel sterkte toe met het overwinnen van je ziekte.
Het bericht heeft grote indruk op mij gemaakt en laat je weer inzien dat je van elke dag moet genieten

Anoniem zei

Hoi lieve Anietje,

Heb net je verslag gelezen van je eerste behandeldag............tja valt allemaal niet mee he meid! Je bent wel een verdomde positieve vrouw, dat helpt sowieso bij je genezingsproces. Je regelt drumles, hebt lekker gegeten....ik neem mijn petje voor je af hoe je dit allemaal oppikt.
De tijd zal uitwijzen wat er nog op je pad gaat komen, blijft een vraagteken. We gaan er vanuit dat je het gaat redden Aniet!!

Ik zal je website regelmatig bezoeken om te kijken hoe het gaat met je.
Uiteraard wens ik je heel veel sterkte in deze bizarre tijd.

Toi toi meisje.

Liefs Els (ADP)

Anoniem zei

Lieve Aniet,

Ik hoop dat je de kuur(en) goed kan doorstaan en wens je het allerbeste.
Ik heb helaas zelf ook chemo sinds kort en ga volgende week voor de derde keer.Bij mij gaat het om een preventief verhaal nadat ik dit jaar geopereerd ben aan darmkanker.Ik kan me er aardig door heen slaan maar het blijft lastig.

Dikke kus en tot horens of meels,

René Pont

Anoniem zei

Hoi Anita,

Gisteren gehoord van je ziekte. Heel veel sterkte met het overwinnen van deze strijd. Mijn gedachten zijn bij jou en je dierbaren.
Goed om te lezen dat je de positieve dingen van het leven blijft zien. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Het glas is altijd half vol.

Zet hem op!

Groeten,
Michel Franken

Anoniem zei

Hoi Anita,

Pas vorige week hoorde ik van Aldo dat je ziek was. Een eerste reactie is er dan 1 van ongeloof. Dat kan toch helemaal niet. Niet bij jou; jij die altijd zoveel energie, optimisme en levenslust uitstraalde. En als ik je verhaal op je weblog lees straal je dat nog steeds uit. Misschien iets doffer. Hopelijk voel je je gesterkt door de warmte en belangstelling van zoveel mensen om je heen. Jij die altijd voor anderen klaar stond (en niet alleen op je werk) verdient het dat nu anderen voor jou klaar staan en om en naast je staan. Anita ik hoop dat dit jou en Annemarie zal sterken. Ook in de komende tijd. Ik zal je weblog blijven volgen en blijf met je meleven. Ik wens jullie enorm veel sterkte. Dit gevecht moet je winnen Anita.

m vr gr

edzer kooistra