Een nieuw begin...in een nieuw jasje....


Leef! En geniet van het nu....en realiseer je wat een rijkdom dit is...zomaar mogen leven....




woensdag 30 mei 2007

Een dag eerder starten met de chemo-kuur, nu dus!

Lieverds na een intensieve dag LUMC, ben ik net thuis en heb ik zojuist alle pillen ingenomen en hiermee dus officieel een start gegeven aan mijn eerste chemo-kuur. Dit op verzoek van mijn arts, professor Roel Willemze (zo heet hij dus). Hij heeft mijn foto's gezien en maakt zich zorgen over mijn ruggewervel, mijn benen, mijn botten. Hij heeft mij gevraagd niets meer te tillen, niet meer te bukken, geen enkele gekke beweging meer te maken. Ik moet ook slapen met het corset om, juist vanwege deze zwakke wervels. Hij heeft mij ook gevraagd direct na de CT-scan die vanmiddag heeft plaatsgevonden, te starten met de kuur. Hoe eerder hoe beter. De tumor is groot, een flinke. Maandagochtend moeten we bellen en afhankelijk van hoe ik me dan voel, wil hij me eventueel nog even zien maandag. Een week later heeft hij een afspraak ingepland om me te zien. En de 25e de volgende kuur.

Hij heeft een stukje beenmerg weggehaald bij me, eng, maar het ging goed. En Annemarie mocht erbij zijn. Heerlijk is dat, ik heb haar hand fijn geknepen geloof ik...
Daarna de CT-scan en hier hebben mijn benen/botten een opdonder gekregen, doordat ik niet op mijn rug kon liggen en dit wel moest. Vervolgens liep die scan per ongeluk tegen mijn benen aan...allemaal niet fijn. Dus ik verga nu van de pijn...eet een boterham, drink optimel (even anders dan rose...) en ga zo even naar bed.
Rosanne komt zo weer thuis, is bij Sofie spelen. Helemaal lief is ze. Geweldig.

En morgenochtend om negen uur gaan we starten verder met de chemo-kuur in het ziekenhuis.
Oh ja, de arts schat ook in dat ik direct klaar ben met de overgang en alles, dat ik niet meer ongesteld zal worden. Op de valreep ben ik het nu nog geworden...wellicht de laatste keer.
Heel bizar allemaal.

Lieverds, ik ga naar bed. Ben kapot en dankbaar voor alle liefde!
Anita

12 opmerkingen:

K. zei

dag lieve schat,

Wat een bizar idee dat je net helemaal zelf de eerste stap van de chemokuur hebt gezet. Dat verzin je niet, toch?

Ik wens je een rustige slaap en heel veel sterkte morgen. Ik denk aan je, iedere minuut.

Kirsten

nathalie zei

Lieve Aniet

Wat ben je toch ongelooflijk dapper. Wat fijn te lezen dat Annemarie dicht bij je is en jullie elkaar zo goed kunnen steunen. Slim zo'n zaterdag met z'n tweetjes, dat doen jullie goed. Denk heel veel aan je en hier in Zwitserland brand iedere dag een kaarsje voor je.

Veel sterkte en kracht morgen.
Dikke zoenen, Nathalie

Angeliquev zei

Lieve Aniet,

Vandaag was mijn laatste dag bij APS. Ik vind het erg jammer dat ik je hand niet heb kunnen schudden.

Ik zal je blijven volgen op je log. Ik vind je superdapper en voor mij ben je inspiratiebron. Zo wil ik later worden.

Heel veel sterkte.
Angelique van Hagen

marjon zei

Hoi Anita,
ik hoorde afgelopen weekend van m'n vader over je ziekte. Heb net je log gelezen en ben er even helemaal stil van...........
Mooi hoe je alles zo kan opschrijven en met anderen wil delen.
Heel veel sterkte en ik blijf je volgen.
Veel liefs,
Marjon Vercruijsse (van der Hooft)

Anoniem zei

Lieve Anita,

Heel veel sterkte morgen met je eerste chemo! En ik hoop van harte dat je gauw geen pijn meer hebt.
Enne... wat je in een eerder bericht schreef...we schrikken niet hoor! Of je nu pimpelpaars of geen haar hebt, dun of dik bent, je bent en blijft 'onze' Anita!

Dikke knuf
Joke

PS ook wij komen gauw (in overleg met Kirsten)

janknip zei

Hallo Lieverd,

Net ff aan de telefoon met Annemarie zitten kletsen. Ben weer helemaal op de hoogte.Wat heb je toch een lieve vrouw wees er zuinig op!Ook Rosanna even snel gesproken. Aniet nu gaat het dus echt beginnen ik wil je wederom heel veel sterkte wensen en zoals Kirsten al aangeeft ik denk iedere minuut aan je. Wees sterk! ik kom je volgende week snel weer ff opzoeken oke?
Jan

Anoniem zei

Hi Anita,

Heel bizar om te weten dat het zo snel is gegaan en je nu al aan de chemo zit.
Heel veel sterkte voor deze periode.

Ik hoop ook snel een keer bij je langs te mogen komen.

Ook sterkte gewenst aan Annemarie en de kinderen. Ook zij hebben nu extra aandacht nodig. Kop op hoor dit gaat ze redden!

Dikke zoen,

Henny

Ron zei

Beste Anita,

Ik wil jullie heel veel kracht energie en sterkte toewensen voor de komende periode.

Hou je goede moed en positieve gedachten vast.

Groeten,
Ron (die van Joke een eindje hoger in deze draad)

Anoniem zei

Lieve Anita,

Vandaag was de eerste stap van een hele lange moeilijk weg. Je hoeft deze weg gelukkig niet alleen te wandelen want wij zijn in onze gedachten altijd bij je.

Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven...

Je bent een heel bijzondere, sterke vrouw.

Love always,
Sarah, Rene en Zoe xxx

Anoniem zei

Lieve Anita,
Wat een strijd moet je leveren meid. Ik heb zoooo heel erg met je te doen!! Maar het is het allemaal dubbel en dwars waard hoor en dat weet je natuurlijk zelf ook wel, maar ik schrijf het toch, want ook ik zie, merk en voel zelfs de warmte en liefde die alle mensen om je heen jou toewensen. Ik hoop dat het morgen een beetje meevalt voor je. En dat je kaal wordt? Daar zou ik mij nog het minst zorgen om maken, met die grote, sprekende bruine ogen van je! Ik denk aan je!!! Veel sterkte!
Marianne

Anoniem zei

Dag dappere Anita,

Wat een enge dingen allemaal en wat een nare bijverschijnselen.

Ik vindt het zo knap van je dat je het toch allemaal doet en ondergaat! Je bent nog sterker dan ik dacht.

Ik wens je heel veel sterkte/kracht en een heel goede nachtrust toe!

Cyn

Anoniem zei

Lieve Anita, Op de een of andere manier valt mijn bericht naar jou steeds weg dus probeer ik het nog een keer voor ik ga slapen.
Allereerst heel erg gefeliciteerd met je vader's verjaardag, een dag die jullie beiden niet gauw meer zullen vergeten.
Vandaag begint de strijd voor jou om weer bergopwaarts te klimmen en het begin is er vandaag. Sterkte voor jou en ook voor Annemarie die zoveel moet aanzien, pijn lijdt om jou te zien lijden en als een rots naast je staat. Inderdaad: Goud waard! Liefs Nicolien