Een nieuw begin...in een nieuw jasje....


Leef! En geniet van het nu....en realiseer je wat een rijkdom dit is...zomaar mogen leven....




woensdag 30 april 2008

Koninginnedag....

De kermis, de fanfare door de straat, oranje tompoucen, de vrijmarkt, veel bekenden tegenkomen (wat ken ik al veel mensen in Voorschoten), muziek, een spontane lunch met Anke en Ruud bij Angels, Rosanne die hele grote knuffels wint met 'gokken' (ja ik weet het absoluut niet verantwoord dat een meisje van 10 gokt...), eentje voor haarzelf en eentje voor Florine. Praatjes maken met iedereen, champagne drinken met oliebollen en Emmy en Reynaud en toen zomaar opeens even lekker slapen in de stoel. En nu gewoon lekker koffie drinken en tv kijken...misschien wel een beetje saai, maar o zo lekker...Koninginnedag 2008!!
Vorig jaar zat ik met vreselijk veel pijn in mijn rug in een stoeltje op de vrijmarkt, ik kon niet op of neer en nu...nu loop ik zomaar rond, helemaal gezond! Ongelooflijk, ik ben er een beetje emotioneel van...geloof ik....Berty kwam ik tegen en die zei 'ik moet maar steeds denken aan vorig jaar Anita, hoe je daar zat...'
Dinsdag 6 mei een PET-scan. Ik ben heel benieuwd. Ik moet even aan Nicolien in Amerika denken, die mij aan het begin van mijn ziek zijn attendeerde op de PET-scan, waar men in Amerika al veel meer mee werkt. Voor mij een soort check of alles goed is. Spannend wel vind ik. Maar op Koninginnedag 2008 geloof ik in al het goede...denk ik aan vrolijke dingen en als ik de achterdeur open doe, dan hoor ik in de verte het geluid van de kermis. En als ik aan de kermis denk, dan denk ik aan Annemarie, die met tranen in haar ogen van het lachen in een of ander eng ding zit...wat op en neer gaat, en heen en weer...heerlijk...en als ik nu naast me kijk dan zit hier een hele grote knuffel die me vriendelijk aankijkt. Gewonnen door mijn 'gokkertje Rosanne'...en zomaar heel eventjes vind ik het leven wel een beetje ingewikkeld. Ik kan alleen niet zo goed aangeven waarom ik dat juist nu voel...'t geeft niet, het mag er zijn, zelfs op Koninginnedag 2008!
Terwijl ik vanmorgen nog aan Ada zat te vertellen, dat ik me niet zo druk maak om alles wat voor me ligt, dat ik niet zo emotioneel ben over alles wat achter me ligt, maar soms is er zomaar een momentje, zomaar 'floep' zomaar onverwachts, dat ik me wat verdrietig voel, zomaar....
een dikke kus op deze Koninginnedag 2008! Voor iedereen die dansend door de Voorstraat gaat vanavond, voor iedereen die feest aan het vieren is, ik zie jullie weer op Koninginnedag 2009, goed? En dan zal ik vrolijker zijn....
Anita

Geen opmerkingen: