Een nieuw begin...in een nieuw jasje....


Leef! En geniet van het nu....en realiseer je wat een rijkdom dit is...zomaar mogen leven....




dinsdag 29 mei 2007

Dinsdag de 29e.....een spannende dag!

Vanmorgen heel vroeg wakker, na een wat onrustige nacht...beetje zenuwachtig denk ik en weer die gekke benen. Die doen gewoon iets anders dan dat ik wil dat ze doen...ingewikkeld hoor!
Gisteren was een dag die weer bol stond van vriendschap, liefde en warmte. Telefoon, bezoek, verwacht en onverwacht, spontaan, vrienden van ver en vrienden van hier uit Voorschoten...onvoorstelbaar, wat een rijkdom. Ik blijf het herhalen...Rosanne ging tussendoor lekker tennissen met Maurtis en Florine heeft haar dansje voor het schoolkamp (jawel vandaag voor vier dagen!!) geoefend met Noortje. Gesprekken, intenser dan voorheen en een glas wijn zomaar midden op de dag. Slapen tussendoor en op bed liggen, met Roel naast mijn bed, wij hand in hand. Zo mooi en zo intens...
Vanmorgen toen ik wakker werd een prachtige ongelooflijk intense reactie van Nicolien, de zus van Els uit Amerika. En door dit soort dagen en reacties weet ik een ding, ik moet deze strijd winnen. Ik wil doorgaan met deze intensiteit van leven, ik wil genieten van alles wat er om mij heen is ontstaan en nu staat. Soms bellen er ook vrienden, die ik niet eens aan de telefoon krijg, omdat ik slaap, of met iemand zit te praten.

Leuk om te zien, hoe de kinderen er tussendoor laveren, ze msn'en of doen een spelletje op de computer. Of Rosanne, die ongelooflijk lief gaat helpen, opruimen, afwassen, kastjes netjes maken. Echt zo geweldig...en waar je nu ook rondloopt overal staan bloemen, kaarten of ligt een boek. Een mooi gedicht, een dvd met een intense film, zodat ik even goed kan huilen....of de muziek van Il Divo...eigenlijk wilde ik schrijven, het leven kan bijna niet mooier zijn dan het nu is...
en eigenlijk zie ik het maar zo, het leven is geweldig en jullie doen met zijn allen zo ongelooflijk mijn best, om mij steun te geven, om mij bij te staan, met woorden, gebaren, bezoekjes, telefoontjes en mailtjes en het kan gewoon niet anders zijn, dan dat wij met elkaar sterker zijn dan ergste tumor ook!

Vandaag wordt een spannende dag. Eerst mijn gipskorset (ik roep wel tegen Annemarie, wie weet heb ik wel maatje 36 als ik eruit kom...lijkt me knap benauwd zo'n ding aan)aanmeten en dan een gesprek met de haematholoog (schrijf je dat zo?) waar het behandelplan wordt besproken. En aan wie ik al mijn vragen kan stellen, ik ben zo benieuwd...want een van mijn eerste vragen zal zijn - wat zijn de kansen, wat is mijn perspectief - en ik ben zo benieuwd. Ik zag een documentaire op tv van een meneer die een vorm van lymfklierkanker had en een prognose had dat hij nog een paar maanden zou blijven leven en ondertussen is hij vier jaar verder. Kijk en ik heb gelukkig een geweldige moeder als voorbeeld, die heeft nog 24 jaar doorgeleefd met kanker. Weliswaar was haar vertreksituatie wat gunstiger dan de mijne nu...maar toch...
Annemarie en ik hebben al onze vragen verzameld en ik zal zodra ik terug ben alles weer op de site zetten! Dan hebben we allemaal dezelfde informatie.
En morgen een CT-scan om te kijken of we alles goed in beeld hebben en of er niet hier of daar ook nog een uitzaaiing zit, of iets anders...ook weer spannend. Maar ik zei gisterenavond voor het slapen gaan tegen Annemarie 'het is wel genoeg zo he...'.

Oh ja, nog even dit. Annemarie en ik trekken dit weekend een dag de telefoon eruit, de deurbel werkt niet, we werken de log niet bij en nemen een kwaliteitsdagje voor onszelf. Om even samen te zijn en alle emoties en indrukken, die er nu ontstaan en die wij ook samen moeten verwerken, even een plekje te geven. En ik heb me voorgenomen dit af en toe te doen, om ook samen te zijn en samen tijd voor elkaar te hebben....want dat hebben we nu wel nodig. Samen zijn is samen lachen, samen huilen, zo zingt Willeke Alberti toch?

Lieverds allemaal, ga maar weer door met duimen, met alle lieve gedachten, gebeden, met alles waarmee jullie mij/ons steunen...ik kan geen woorden vinden hiervoor. Dank je wel.
Veel liefs...ik ga een kopje thee maken voor mijn lief.
Anita

10 opmerkingen:

janknip zei

Goedemorgen Annemarie en Aniet,

Snel ff een bericht voordat de werkdag bij APS weer gaat beginnen.
Veel sterkte vandaag jullie zullen het nodig hebben. Bel eind van dag weer om te kijken hoe e.e.a. is verlopen.
Heel veel sterkte dikke zoen!

Anoniem zei

Lieve Anita,

Fijn dat je op deze manier sterkte mag wensen. Ik ga er wel vanuit dat ik straks weer een knuffel mag geven. Hier vast een virtuele ook voor Annemarie.
Veel liefs en sterkte

Hans en Ellen.
APS

Angeliquev zei

Lieve Anita,

Heel veel sterkte vandaag. Mijn hart en mijn gedachten zijn bij jullie.

Angelique van Hagen

Anoniem zei

Lieve Anita,

heel veel sterkte vandaag voor jou, annemarie en de kids.

Ik zal voor je duimen!

Michel Roos

Anoniem zei

Lieve Anita,

Ook namens mij heel veel sterkte toegewenst vandaag en ik bel blij dat je Annemarie hebt die je zo veel liefde geeft en ondersteunt.

Jacqueline

Anoniem zei

Hoi Anita,

Ik wens je heel veel sterkte vandaag!

Carla den Uijl

Anoniem zei

Hoi Aniet,

Ze zeggen altijd, geen bericht is goed bericht, nou leg deze dan maar eens uit. Ik begrijp dat het een hele spannende dag voor jullie gaat worden en zoals je ziet, blijft ADP ook inderdaad op de hoogte. Ik schrok verschrikkelijk toen ik dit bericht kreeg vanmorgen, maar als ik dan aan die levenslustige, goedlachse en "wie kan mij wat maken" Aniet denk, dan weet ik dat jij ook deze strijd aan zal gaan en uiteraard gaan we ervan uit dat jij degene bent die het laatste lacht.

Ik heb nu je weblog en laat die niet meer los, ik wens jou en de rest van het gezin vandaag heel veel sterkte toe en je weet waar je het voor doet.

Dikke kus,

Angelique Rooimans

Anoniem zei

Lieve Anita,

Ik volg elke dag jouw log en heb veel bewondering hoe jullie met de situatie omgaan. De strijd is helaas nog niet gestreden, die gaat nu komen. Met al je kracht en energie moet je nu gaan vechten!!

Al jullie vrienden, familie en dierbaren leven intens met jullie mee en zouden ook wel mee willen vechten. Kom op lieve schat, vecht zo hard als je kunt!!
Heel veel sterkte de komende dagen en ik hoop je snel een keer te mogen bezoeken.

Dikke kus,

Henny Ariƫs

Anoniem zei

Hoi Anita,

Ik wil je vandaag heeeeeeeel veel sterkte toewensen, en ik hoop dat je antwoorden krijgt op al je vragen.
Ik vind het heel goed van je om alles op te schrijven op je weblog, zo kun je alles van je afschrijven.
En je hebt gelijk om zo af en toe de stekker uit de telefoon te halen en de deurbel uit te zetten, om samen met Annemarie en de kids te zijn.

Knuffel
Elly Heins

Anoniem zei

Lieve Anita,

Van Ronald Innemee heb ik vanmorgen het verschrikkelijke bericht gehoord. Ben erg geschrokken. Zoals ik jou ken, ben ik ervan overtuigd dat jij deze strijd gaat winnen. Het zal niet makkelijk zijn. Blijf positief en blijf vechten. Je gaat het redden!

Ik leef erg met je mee. Weet wat je doormaakt (12 jaar geleden heb ik de ziekte van Hodgkin gehad) en hoe verschrikkelijk het is.
Heel veel sterkte met de onderzoeken en de behandelingen. Ik denk aan je!
Dikke kus, Marie-Therese (MNN)